wtorek, 7 stycznia 2020

Tak mi się marzy...

Równowagi, Instrumenty Dęte, Trybunał, Sprawiedliwości
ttps://pixabay.com/pl/vectors/równowagi-instrumenty-dęte-trybunał-1300334/





Kiedy dewaluuje się pieniądz
chwieje się gospodarka
Kiedy dewaluują się wartości ludzkie
zanika człowieczeństwo

     ( coraz bardziej to widzę...)

 Tak mi się marzy,
by człowiek
swoje myśli,słowa i czyny 
                                ważył
Tak mi się marzy...
zanim wda się w 
kłótliwe dysputy
zanim ukaże się innym
jako człowiek z ludzkości
odarty,z człowieczeństwa wyzuty 
niechaj  pierw za i przeciw 
                                  rozważy
z mądrością się brata 
z rozsądkiem swata
prędzej zmieni siebie,
aniżeli zło tego świata 
Tak mi się marzy... 
by miast innych  
ganić i łajać 
samego siebie też
z samokrytyką oswajał 
by człowiek umysł swój
nie tylko jak liszka 
li tylko w podłe fortele
                   miał obfity,
a też i sam był pracowity 
Tak mi się marzy...
No cóż? 
człowiek w zachwycie
swego  EGO
zapomina, że znajdą się inni 
często lepsi od    NIEGO
zapomina,że na ołtarzu
fałszywej sławy
można łatwo się sparzyć...

https://pixabay.com/pl/photos/lady-sprawiedliwo%C5%9B%C4%87-prawnych-prawa-2388500/