niedziela, 16 października 2022

tak mi się marzy, by...

 




                                   Kiedy dewaluuje się pieniądz
                                   chwieje się gospodarka
                                  Kiedy dewaluują się wartości ludzkie
                                          zanika człowieczeństwo

                                       ( coraz bardziej to widzę...) Alicja Rupińska

Tak mi się marzy,
by człowiek
swoje myśli,

słowa i czyny 
                         ważył
Tak mi się marzy...
zanim wda się 

w kłótliwe dysputy
zanim ukaże się innym
jako człowiek z ludzkości odarty, 

z człowieczeństwa wyzuty 
niechaj  pierw za i przeciw 
                                  rozważy
z mądrością się brata 
z rozsądkiem swata
prędzej zmieni siebie,
aniżeli zło tego świata 

Tak mi się marzy... 
by miast innych  
ganić i łajać 
samego siebie też
z samokrytyką oswajał 
by człowiek umysł swój
nie tylko jak liszka 
li tylko w podłe fortele
                   miał obfity,
a też i sam był pracowity 
Tak mi się marzy...
No cóż? 
człowiek w zachwycie
swego  EGO
zapomina, że znajdą się inni 
często lepsi od    NIEGO
zapomina, że na ołtarzu
fałszywej sławy
można łatwo się sparzyć...