sobota, 4 kwietnia 2020

Świat jest piękny i jeszcze zaświeci słońce..

Wielki Tydzień  i święta wielkanocne. Jakie będą w tym roku?
Z  pewnością inne, jakże inne - ta inność nas  zaskoczyła-nie zaplanowana-
święta w ciszy, w domu, w samotności -bez gościn, jak to bywało zazwyczaj..To inny czas...z pewnością...świat  zatrzymał się..w tak szaleńczym tempie wszystko wokół krzyczało wręcz: QUO  VADIS   CZŁOWIEKU? ;pędzimy i pędzimy..czasem na oślep..tak wciąż i wciąż w galopie, bez przystanku,bez opamiętania-nie słysząc i nie widząc innych, ba-nawet siebie-swojego wewnętrznego głosu-a to nasze JA istnieje i   wymaga refleksji... Wielu z nas   tak bardzo się pogubiło, poraniło siebie samych i innych, wielu z nas tak bardzo się oddaliło od siebie...Pogubiło się w  zapędach" za materią, za  dobrobytem; zdobyć szybko i za wszelką cenę..
A inni? ich potrzeby,cele? A co po nas? "a co tam...po nas,choćby potop" My-ludzie doprowadziliśmy do  tego,że nasze piękne wartości ulegały wielokrotnie dewaluacji...świat  "stawał na głowie..."człowiek uczciwy, pracowity,lojalny,honorowy -wielokrotnie stawał się pośmiewiskiem" dla  "cwaniaków"-  popularnie nazywany był"ciamajdą" -nie umiał się ustawić w życiu itd. Pycha, zdrada,buta,cwaniactwo,bezczelność,brak szacunku do siebie i innych... brak  szacunku do natury,do korzeni...wielokrotnie do miejsc,w których wyrośliśmy -wiosek naszych  pięknych  wsi...
       W sieci ,w mediach wiele krąży wypowiedzi,filmików na temat obecnej sytuacji. Dobrze, że jest   refleksja...Jest taki piękny filmik, bodajże - To ja KORANOWIRUS... "jestem  tutaj, ponieważ   byłem zmęczony widząc jak traktujecie samych  siebie,jak traktujecie planetę.itd.. ..."Piękne słowa, jakże bolesna prawda... wyciągnijmy z niej wnioski....odróbmy to zadanie tak solidnie,nie na skróty, aby szybciej i po najmniejszej linii oporu-nie dając nic z siebie- To nasza szansa..wszystko mija..czas płynie..Idźmy mądrze do przodu. Czas świąt,czas w domu-jaki nam los zafundował - wykorzystajmy rozsądnie- refleksja, spacer sumienia tzw. spacer w głąb nas samych nam samym nie zaszkodzi,a wręcz  wielokrotnie pomoże..nie zmarnujmy tego czasu.
Zadbajmy o to, by  ocalić człowieka w człowieku; ocalmy piękne wartości,
dbajmy o przyrodę; świat jest taki piękny,egoizm, butę,pychę- cwaniactwo zamieńmy na empatię- właściwie pojmowaną, zostawmy po sobie wspomnienie,które nie  zaboli,a radować będzie.

    Święta= tradycja ( nie tylko suto zastawione stoły...)....  "Nie powinniśmy odejść z tej ziemi nie zostawiając śladów, które polecać będą naszą pamięć potomności" - Napoleon Bonaparte-

Z pewnością TRADYCJA ( zwłaszcza ta dobra, godna naśladowania), to piękno, które trzeba chronić i przekazywać. Urodziłam się i wyrosłam na Ziemi Dobrzyńskiej, ziemi, którą nazywają Dobrą Ziemią. Tam, podobnie jak i w wielu innych regionach Polski ludzie pielęgnują tradycję, przekazują ją z pokolenia na pokolenie. Nie wstydzę się swoich korzeni,mojej kolebki...tam wyrosłam...zabrałam te miejsca w wędrówkę życiową..Nauczyłam się szanować człowieka,pracę,dobre wartości...wiele  razy bolało,gdy inni wokół zachowywali się zupełnie inaczej...przeszłam tak wiele rozczarowania,bólu,cierpienia..a jednak WIERZYŁAM,ŻE ŻYCIE MA SENS..

Świat jest piękny i jeszcze zaświeci słońce..



https://pixabay.com/pl/photos/zaj%C4%85c-wielkanoc-zabawki-dekoracyjne-4970976/

https://pixabay.com/pl/photos/perkoz-gniazdo-wiosna-w%C5%82az-wodne-4969687/