sobota, 25 kwietnia 2020

Piękna TRIADA: PRAWDA, DOBRO, PIĘKNO

GŁOGU CIERŃ


Witajcie serdecznie w sobotniego odpoczynku czas...
Dziękuję bardzo za lekturę. Dziękuję za to, że tu zaglądacie... Jest mi wtedy raźniej, lżej...  Pisanie przynosi mi ulgę... Nie jest mi czasem łatwo....
  Myślę,że wielu z Was też nie czuje się komfortowo...nie jest WAM łatwo, zwłaszcza teraz..., w  tej  rzeczywistości  
ale Moi Drodzy - wszystko mija...to też....tylko na  spokojnie,rozważnie , rozsądnie,no i zachowując środki bezpieczeństwa -  rozsądnie i  rozważnie... przecież nie możemy tylko  w strachu żyć, stres to wróg zdrowia, życie  toczy  się dalej, a my ludzie -nadal jesteśmy  ludźmi, mamy  uczucia;pragnienia...i plany-tak czysto ludzkie, tak zwyczajne marzenia do realizacji...
ps. nawet podczas  wojny człowiek ocalił piękne  uczucia, choć - inny -człowiek - próbował je zniszczyć...
"Ludzie ludziom zgotowali  ten los" - to cytat z   literatury..,a jednak ..to,co  piękne - przetrwa- zgodnie z odwieczną TRIADĄ: PRAWDA, DOBRO, PIĘKNO.
życzę dużo zdrowia, rozwagi ,rozsądku i życiowej mądrości.          Pisałam wiele już o miłości.... To piękne uczucie, zwłaszcza jak odwzajemnione, spełnione...Trzeba o nie dbać... Miłość cieszy, a czasem - niestety - boli.... Jest słodka lub cierpka...Czasem na przemian... Jak życie...   Czasem zaboli.... Doceniajmy życie i  człowieka-ocalmy to,co ludzkie i to, co prawdziwe, dobre i piękne!


         Głogu cierń

Przeszłam w życiu
krzyżową drogę
Nie raz czułam
trwogę
Nie raz
zamiast
blasku
otaczał mnie
mrok
Zamiast życia żar
Ogarniał mnie
coraz większy
żal
Zamiast radości
trawił ból
Zamiast łyżki miodu
dziegciu
beczka
Zamiast 
zapachu
róż
ciernisty głóg



https://pixabay.com/pl/photos/g%C5%82%C3%B3g-kwiat-g%C5%82ogu-kwiaty-bia%C5%82y-5078455/












Drzewo głogu_
http://www.drzewapolski.pl/Drzewa/Glog/Jednoszyjkowy/Glog_jednoszyjkowy_zdjecia.html