środa, 20 marca 2019

"Dążenie jest bólem, a posiadanie nudą"

 Należę do ludzi, którzy wiecznie poszukują, uczą się ; uczą się siebie, innych, wszystkiego wokół... Nie znoszę zarozumiałości, buty itd. 
      Doznałam w życiu wiele bólu, cierpienia, przeżyłam niejedną traumę...skrzywdziło mnie wiele osób...,ale ja sama nigdy się nie poddałam- może mozolnie przez lata..budowałam sobie świat ..
- Alicja po drugiej stronie lustra- ale dzisiaj, jak to mówię  jestem: 3 x S- to dobra sprawa...Ból, cierpienie, samotność....to, co cię nie zabije - to cię wzmocni - tak, czuję się silniejsza i nie kapryszę, nie marudzę...mam wiarę, nie wyzbyłam się nadziei i nie wyrzekam się miłości...Czego i wam życzę. Moje życie to kalejdoskop, gama różnorodnych dźwięków, paleta barw z całą gamą odcieni..Ciągle staję przed nowym wyzwaniem.

 "Dum spiro, spero" -Dopóki oddycham (żyję), nie tracę nadziei".

Takie jest życie. Przybyszewski kiedyś pisał:"Dążenie jest bólem, a posiadanie nudą".  Czekam każdego dnia; uczę się, pracuję, czytam, piszę, słucham muzyki-różnej: Mozarta, Bacha..
W Mazurkach Chopina widzę piękno-urodę naszych pól, łąk,wierzb płaczących i brzóz....słucham różnych piosenek różnych wykonawców, wsłuchuję się w ich teksty-słowa i dźwięki, które są skomponowane do testu; lubię czytać dowcipy, patrzeć na dzieła- wytwór ludzkich rąk- od pięknych obrazów po szydełkowe kompozycje ..Człowiek to twórca- w mniejszym lub większym znaczeniu. Czytam, słucham, oglądam wypowiedzi różnych ludzi na różne tematy...Od tematów lekkich po te,które nazywam: nasze być albo nie być... tematy ekonomiczne, bezpieczeństwo-wojskowość, obronność; egzystencja ludzi - praca - byt; interesują mnie realia, a nie iluzja;nie zachwycam się rubryką plotek o gwiazdach, cenię sobie ludzi, którzy dają sobie radę w trudnych warunkach, którzy zdają tzw. życiowy egzamin z życia- "nikt im nie musi niczego załatwiać". Po wojskowemu mówiąc: zaprawieni w boju...bo życie często , gęsto to nieustanna walka ... wielokrotnie, żeby przeżyć czy uratować kogoś - trzeba walczyć.. Nauczyć się walczyć o siebie i o drugiego człowieka- to niełatwa sztuka. Tego w szkołach nie wykładają...życie uczy...Lubię czytać pamiętniki, zajmuje mnie też epistolografia... biografie...Człowiek to skomplikowana istota- tyle w nim zakamarków i labiryntów..targają nim emocje - cały wachlarz-od -do...no i ciekawe są relacje międzyludzkie.. 

https://pixabay.com/pl/photos/pr%C4%99gowce-ogr%C3%B3d-wiosna-kwiaty-2318395/