środa, 31 marca 2021

Moja nadzieja....Płynie w falach Turkusowego Jeziora Biega w seledynowej sukience...

 

Nigdy nie trać nadziei, nie wyrzekaj się miłości i nie trać wiary

Trzy cnoty Boskie: wiara, nadzieja, miłość. Z nich najsilniejsza miłość - powiadają....
     W naszym życiu to tak, jak w piosence Eleni: ile trzeba przejść dróg......? Ano wiele i to niejednokrotnie tych trudnych, doznając bólu, cierpienia... Wtedy dopiero zaczyna się doceniać i widzieć pewne wartości...Jak ma się wszystko tak od razu-no bo się dostało-tatuś, mamusia, dziadek z babcią itp. dali w spadku...no to fajnie, nie trzeba się wysilać, poświęcać, by czegoś się dorobić.. Swoją drogą to nie fajnie, że jedni opływają"| w majątku-tzw. materii, a inni nie mogą się dorobić podstawowych; mieszkania, domu ..Patrząc tak wokół - ileż widzimy tych dysonansów?  sporo.. Niestety, są tacy, którzy chcą dla siebie jak najszybciej i jak najwięcej dla siebie. Liczą się tylko oni, a inni ? to co? Trzeba mieć dużo sił, żeby przetrwać, żeby z godnością dążyć do swojego celu, żeby iść drogą właściwą, drogą nie na "skróty". Ja-zawsze idę swoją drogą, choć to niełatwe i wymaga wiele poświęceń i trudów..
Zawsze mam NADZIEJĘ, że złe się skończy. Powtarzam sobie: nie rezygnuj, nie poddawaj się, przecież kiedyś będzie-musi być lepiej. Mówiłam sobie: weź się w garść, przecież nie zrezygnujesz, nie poddasz się na finiszu....
Szukaj nadziei - nawet w nieszczęściu....Dzięki temu żyję... Mówią, że czas leczy rany...pewnie tak....ale człowiek pamięta...
    Wiem też, że trzeba mieć świadomość, że, żeby iść dalej trzeba zamknąć za sobą niektóre drzwi...Wiele rzeczy niby się wie, ale....nie jest to takie łatwe.... To takie refleksje...
                 Życzę wszystkim wiary, nadziei i miłości.




Przycupnęła
na krawędzi
wczorajszej
nocy
w poszarpanych
łachmanach
Wyglądała
jak
żebraczka

Prosiła
o  jeszcze                                                     
kolejny raz
Czy jej się uda?
Powiadają,
że jest
głupia

tańczy
bez
muzyki                                 

 w ciemnościach
widzi
ciągle
powtarza
proszę
o
jeszcze
raz


Nadzieja

Moja nadzieja

ma barwy maja
Moja nadzieja
jest koloru szmaragdowego
znajdziesz ją wszędzie
Płynie w falach Turkusowego Jeziora
Biega w seledynowej sukience
pośród pól i łąk
Kwitnie w ogrodach
Szemra w sitowiu
Moja nadzieja
Zawsze do mnie powraca