sobota, 6 maja 2017

"Idź do przodu" - mimo wszystko...

  Witajcie serdecznie w czas kolejnego weekendu! Życzę udanego wypoczynku. Pogoda - choć czasem - pani kapryśna- sprzyja. Dzisiaj proponuję odrobinę refleksji- jak ważnym jest bycie silnym. Zawsze idź do przodu, mimo wszystko, mimo zadanych ran... Ja, jak i wielu innych ludzi doznałam wiele cierpienia, bólu... Nie uskarżam się na swój los, o nie...Jeśli wspominam, mówię o tym, to tylko dlatego, żeby inni, którym też czasem "dokopało" wiedzieli i uwierzyli, że można iść do przodu. Wielokrotnie powtarzam, że gdyby nie moja siła wewnętrzna, to już by mnie nie było...Dziś po latach... uśmiecham się i jeszcze wierzę w człowieka przez duże C... Kiedyś wielokrotnie zadawałam sobie pytania - dlaczego?Czemu mnie, a nie innych? itd..dzisiaj za cenę - mi bardzo dobrze znaną...- więcej rozumiem i nadal się uczę siebie, ludzi, świata i "prawideł" panujących na nim..

Joseph M. Marshall III z książki pt.:"Idź zawsze do przodu"

" Mały mężczyzna zapytał swojego dziadka, dlaczego życie bywa tak trudne. Oto, jaka była odpowiedź starego człowieka.
    Dziadek powiedział: "W życiu występuje smutek,  tak samo jak istnieje w nim radość. Przegrywanie jest równie obecne, jak wygrywanie, upadanie-jak stanie, głód-jak obfitość, zło-jak dobro. Nie mówię tego, żeby cię zmartwić, ale by ukazać ci rzeczywistość. Życie jest podróżą, którą czasami przemierzamy w świetle, a czasami w mroku".
    "Życie może dać ci siłę. Siła może wziąć się ze stawienia czoła sztormom codzienności, ze świadomości straty, poczucia złamanego serca i smutku oraz wpadnięcia w najgłębsze odmęty smutku. Musisz sprostać wszystkim tym burzom. Musisz stawić czoło zimnu, wiatrom i ciemności. Kiedy sztorm dmie wprost na ciebie, musisz stać wyprostowany. Jego celem nie jest bowiem powalenie cię na ziemię, ale nauczenie cię bycia silnym".

           


"Bycie silnym oznacza stawianie kolejnego kroku w drodze na szczyt, niezależnie od tego, jak jest się wyczerpanym. Oznacza ono pozwolenie łzom popłynąć na znak żałoby. Oznacza ciągłe poszukiwanie odpowiedzi i podążanie za nią poprzez mroki otaczającej cię rozpaczy. Bycie silnym oznacza uczepienie się nadziei na jeszcze jedno uderzenie serca i jeszcze jeden wschód słońca. Każdy, niezależnie jak trudny do wykonania, krok jest kolejnym krokiem ku szczytowi wzgórza. Utrzymanie przy życiu nadziei na jeszcze jedno uderzenie serca jest krokiem w kierunku ujrzenia kolejnego wschodu słońca, a tym samym stanowi obietnicę nowego dnia".

"Najsłabszy krok w kierunku szczytu wzgórza, w kierunku wschodu słońca i nadziei jest silniejszy, niż najpotężniejszy sztorm".

                  "IDŹ    DALEJ"


ps. Bliskie są mi te mądre słowa, dlatego też nigdy się nie        poddaję i codziennie witając każdy nowy dzień mówię:

                                                                                DZIĘKUJĘ!!!!

Przed laty (1998) napisałam taki krótki...

                ODMIANA

W życiu bywają różne chwile
są dni smutne,
to znów spędzane mile                         
nie wiesz co robić
o czym myśleć
gdzie pójść?                                           

Gubisz się na drodze życia
Myślałam kiedyś -
wiem co ból
wiem, jak smakują łzy
jak każdy miałam dziecinne plany
sny "o potędze"
śmieszne smutki
mały żal
układałam domki z kart
Dziś poznałam inną miłość...
dziś poznałam inny ból...