wtorek, 21 lutego 2017

Kilka myśli Emila Zegadłowicza


https://pixabay.com/pl/dla-poeta-poetyckie-wiosna-1957303/

Myśli Emila Zegadłowicza:

"Jestem (oho!) jak gałąź kwitnąca, od pnia życia odrąbana - zmieniana, świeżą wodę, żyję i kwitnę, gdy mam dopływ tlenu, gdy jestem na przewiewie - "

" - najłatwiej i najskuteczniej śmiercią się dorabiasz poeto, pamiętliwości ludzkiej;
"...cechą talentu jest niemożność pisania na zamówienie;
"...- to najlepsze kiedyś może nadejść tylko jako etap po etapie - nie ma skoków w przyrodzie, i kataklizm jest forma ewolucji, i rewolucja nie jest niczym innym jak ewolucją przyspieszona;

"..idę i jestem w słowie, to moja dalekonośna broń - przecież szerzycie kult speców - jestem takim specem- zwalczam słowami, buduję słowami - słowo dobre to nabój namiętności, nabój eksplodujący z niezawodną precyzja -

                 "Poeta jest tylko w swym dziele; 
                            w nim jest cały".