wtorek, 2 lutego 2016

POSŁUCHAJ WĘDROWCZE

Witajcie serdecznie!
Dzisiaj zaprezentuję Wam wiersz z
tomiku noszącego roboczy tytuł: 
"Aleją wierzb i brzóz".

                    [...] a mnie tam najlepiej
                          gdzie złote łany zbóż
                          gdzie aleje lip i wierzb [...]



                                   Posłuchaj wędrowcze

Polska to piękny kraj
Góry, lasy, woda
Ekologia, przyroda
To nasz polski raj
Byłeś u podnóża Karpat
Na szczytach Tatr
Poznałeś czarny Śląsk
Urzekł cię Kraków, Wieliczka,
Częstochowa
Pejzaż mazowiecki, Podlasie
Plac Zamkowy, Starówka
Nieodparty urok Wilanowa
Koncertu słuchałeś
w Żelazowej Woli
Odwiedziłeś starożytny raj
Arkadii i Nieborowa
Ciągle ci mało, więc wędruj do woli
Niech cię niesie mazurskich jezior wiatr
Frombork, Malbork, Żuławy, Gdańsk

Z bursztynowego ruszaj
na piastowski szlak
Wielkopolska, Kujawy,
drumlinowe pola, rynnowe jeziora
Dalej, w drogę!
Tej wędrówki jeszcze nie koniec
Nad jeziorem młyńskim, na wzgórzu
Bocieniec
Ośrodek "Wilga" zaprasza
Przybądź tu,
gdzie skwar lata
łagodzi cień drzew
gdzie wiosennego poranka
zbudzi cię ptaków śpiew
W kolorze spadających liści
znajdziesz przemijania sens
Zrozumiesz taniec życia
Biel śniegu złagodzi groźny kolor nocy
Kujawska równina swą melodię gra
Niech tę "małą ojczyznę"
coraz więcej wędrowców zna

          

Ta moja "Mała Ojczyzna", w której się urodziłam, wychowałam, mieszkałam to Ziemia Dobrzyńska.To Dobra Ziemia ( tak, jak ją nazywa prof. Mirosław Krajewski).