sobota, 23 kwietnia 2016

DEKLARACJA


Witajcie serdecznie! Zapraszam - choć na chwilkę...
Dzisiaj odrobina pięknych myśli Jana Sztaudyngera (1904-1970). Urodził się i zmarł w Krakowie. Studiował na Wydziale Humanistycznym UJ, który ukończył ze stopniem doktora. Jan Sztaudynger był znany głównie jako fraszkopisarz. Był także poetą, satyrykiem, autorem sztuk dla teatrów lalkowych i tłumaczem literatury niemieckiej. 

A oto kilka myśli Jana Sztaudyngiera ze zbioru "PIÓRKA":

Życie

Zanim się opamiętasz,
Piórka_
http://www.wydawnictwoliterackie.pl/ksiazka/3096/Piorka---Jan-Sztaudynger
kołyska, ołtarz, cmentarz-
I robisz smutne odkrycie,
Że to jest całe życie

                              Szukałem

Szukałem. Nie                         znalazłem.
Znalazłem. Nie                  zużyłem
Zużyłem. Nie                    użyłem
I tak doprawdy żyłem.

Nic ludzkiego

Kto tylko pełza
Lub kto tylko lata,
Nie pozna całej
Prawdy świata

Granice świata

Zakreślany własnym nosem
Mikrokosmos jest kosmosem"

ps. jakże aktualne - uniwersalne - ponadczasowe...

A więc żyjmy, wykorzystujmy daną nam szansę, zamiast wiecznie marudzić, poddawać się i narzekać...Wyciągajmy też wnioski, by samego siebie udoskonalać i swoje życie zmieniać na lepsze. Nie popełniać ciągle tych samych błędów i obwiniać za to innych - typu- wszyscy winni, ale nie ja... Sama należę do osób, którym nie zawsze "wiatr w plecy wiał", a raczej ....i częściej pod tzw. "górę" było, a nie z górki....,  a mimo wszystko żyję; uśmiecham się do ludzi-mimo wszystko ; z uśmiechem witam kolejny dzień - bo wiem, że to kolejna moja szansa....Wiersz "Deklaracja" pochodzi z tomiku pt.:"Spacer sumienia". 

                   DEKLARACJA

Powędruję
na najwyższej
góry szczyt
Zdjęcie: AR
Może 
tam
zapomnę
o bólu
co wciąż
we mnie
tkwi
Pojadę
w najdalszy
świata
kąt
by usłyszeć
słowa
co prawdą
zwą                                 
Co zrobić
jeszcze mam?
ile dróg
przejść?
By spotkać
przyjazną 
dłoń?

Chciałoby się zanucić jak w piosence: Wiem, wiem...ile ...
Ile dróg naprawdę trzeba przejść ? Ile??? Wiem że czasem brakuje sił, jest tak ciężko, czasem nie chce się nawet, nie ma sił, by krzyczeć, dobrze jak jeszcze po twarzy spływają łzy....Gorzej jak już nie potrafimy płakać...Ten ból też znam...
A jednak - TRWAM....