niedziela, 14 lutego 2016

ETIUDA

Witajcie w niedzielne popołudnie.
Witajcie w Dzień Zakochanych.

Miłość to sztuka niełatwa.
Jak każdej SZTUKI
Trzeba się jej uczyć
Trzeba chcieć
Trzeba się starać

Nie zawsze się ją spotyka
Nie zawsze umie się ją dostrzec
Nie zawsze umie się ją ocalić

Milość to nie tylko "piękna poezja"
to także proza - wielokrotnie - 
tak nielatwa, tak bolesna...
To trwanie w dobry i zły czas...
To także próba - egzamin...


"Los jest jak wielki krawiec
snuje nitkę ludzkiego życia i
układa w różne ściegi.
Jednemu przypadnie 
równy i gładki, drugiemu
poplątany i pełen supłów".

Ja - należę do tych, którym przypadł ten..
poplatany i z węzłami..., a jednak...
trwam - na przekór wichrom i burzom
"życiowym". Nie tracę WIARY
Mam NADZIEJĘ...

Tego wszystkim życzę!

Życie to jak wędrówka...
Życie to jak muzyka...

Mój przyjaciel czas
jak wielki dzwon
gamę dźwięków
dla mnie ma
Dolina Cedronu
Dolina Cedronu- http://www.travelki.eu/izrsyj.htm
Rozpędza chmury
sprowadza deszcz
Arką Przymierza
płynę
do Bramy wrót
Czy to już?
Dwanaście bram?
Sprawiedliwość cedru?
Cyprysowa wierność?             
Przyjacielu,
jak to jest?

Szukam klucza do drzwi
zamku z moich snów
Wyciągam pięć kamyków
z potoku
walczę...
szukam...
czterolistnej koniczyny
kwiatu paproci
białych ziarenek maku
Czasem
wierzę jeszcze
w szczęśliwą siódemkę

Mój przyjaciel czas
zaproszenie dla mnie ma
Powiedz, powiedz
Dolina Cedronu to?
czy...
życia kolejny akt?